top of page

ארבעה כלים חשובים בבלוג שכדאי לך להכיר - חלק שני - SEO

החלק השני בסדרת המאמרים על ארבעת הכלים החשובים שבבלוג שממש כדאי לך להכיר. הכלים האלו ישדרגו את הניראות של הפוסט, יקדמו את החשיפה שלו בגוגל ויעזרו לקוראים שלך להתמצא ברחבי הבלוג בין שלל הפוסטים שלך...


נזכיר, במאמר הקודם למדנו על כלי ההגדרות Settings של הפוסט.

SEO icon בכלי ההגדרות של הבלוג

היום נכיר את כלי ה-SEO (קיצור שלSearch Engine Optimization) - הכלי שמאפשר לנו לתת לפוסט שלנו אופטימיזציה מלאה להגדלת החשיפה והעלאת הדירוג שלו בתוצאות החיפוש בגוגל.



כלי זה מאפשר לנו "לשלוט" בההגדרות ה-SEO של הפוסט. שליטה שהיא קריטית לחשיפה שלנו ברשת.

הכלי מחולק לארבעה טאבים:

  • טאב Assistant

  • טאב Basics

  • טאב Advanced

  • טאב Social Share


לטאב ה-Assistant אתייחס בסוף....


אך לפני כן הקדמה קטנה.

כדי שהפוסט שלכם יהיה אופטימלי בהגדרות שלו ויוצג במנועי החיפוש השונים בדירוג גבוה, יש צורך בדיוק ההגדרות של הפוסט, בהבנה של תהליך קידום האתר במנועי החיפוש ובעיקר בסבלנות.

תהליך קידום האתר בגוגל נקרא SEO - (Search Engine Optimization) ומשמעותו קידום אורגני או קידום אתרים בגוגל.

שני אלו נעשים על ידי בעל מקצוע המתמחה ב-SEO.

מומחה ה-SEO יבצע עבורכם מחקר מקיף ויימצא את צירופי המילים הנכונות ביותר והמדויקות ביותר שקהל היעד הרלוונטי שלכם עשוי לרשום כאשר הוא מחפש אתכם בגוגל. את מילות המפתח האלו, "שותלים" בפוסט ובכך מעלים את הסיכוי שהאתר שלכם יופיע כאשר גולש יקליד מילות חיפוש אלו.

כפי שניתן "לשתול" מילים וביטויים אלו בתוכן עצמו המופיע בפוסט, מה שהגולשים רואים וקוראים בפועל, אפשר ומומלץ "לשתול" מילות מפתח גם מאחורי הקלעים. בטאב ה-Basics נמצאות ההגדרות הפשוטות שכל אחד מאיתנו יכול לסדר בעצמו ובכך לשפר משמעותית את החשיפה האורגנית שלו במנועי החיפוש.


 טאב Basics

טאב Basics בכלי ה-SEO

טאב הבייסיק מאפשר לנו לערוך את הגדרות SEO הבסיסיות של הפוסט.

בחלק העליון של הטאב יש תצוגה מקדימה (בצהוב) שמדמה איך ייראה הפוסט בתוצאות חיפוש בגוגל. הניראות של הדף בתוצאות החיפוש של הפוסט מורכבת משלושה חלקים:

  • הקישור לפוסט. בשדה URL Slug (כחול) מופיעה סיומת הקישור. הסיומת נגזרת אוטומטית מהכותרת. אפשר לשנות אותה, לקצר אותה ו/או להפוך אותה לאנגלית אם רוצים כך שבעת שיתוף הלינק, לא ייצא לנו ג'יבריש. אני מסבירה על זה עוד במאמר הזה.

  • בשדה Title tag (אדום) מופיעה הכותרת. הכותרת נגזרת אוטומטית מכותרת הפוסט. אפשר לשנות אותה כאן כדי שתופיע אחרת בתוצאות חיפוש. לא חובה כמובן.

  • בשדה Meta Description (ירוק) רושמים טקסט מקוצר של התוכן שמוצג בפוסט.



בתחתית הטאב יש כפתור חשוב ממש - Let search engines index this page.

כאשר הכפתור מופעל, מנועי החיפוש סורקים את הפוסט ויציגו אותו בתוצאות חיפוש.

כאשר הכפתור כבוי, מנועי החיפוש לא יסרקו את הדף הזה בזמן אינדוקס של האתר, וכפועל יוצא מכך הוא לא יוצג בתוצאות חיפוש.

(ואם עולה השאלה למה שלא נרצה שהדף ייסרק, הסיבה היא שלפעמים יש פוסטים שאנחנו רוצים "להחביא" מגוגל, כי יש בהם מידע רגיש או שהם מיועדים לקהל יעד ייחודי ואין כוונה בלפרסם אותם לקהל הרחב.)



 טאב Advanced

באזור זה יש הגדרות SEO מתקדמות.

הטאב הזה מיועד בעיקר למומחי SEO, כך שאם שכרת שירות של איש מקצוע מומחה לקידום אורגני ו/או ממומן בגוגל, זה בדיוק האזור שהוא זקוק לו כדי לדייק את הקמפיינים שהוא מריץ עבורך בגוגל.


טאב Advanced בהגדרות SEO של הבלוג

סימון נתונים מובנה - Structured data markup

גוגל סורק באופן קבוע אתרים ואוסף מידע כדי להציג את תוצאות החיפוש הטובות ביותר האפשריות. סימון נתונים מובנה מסייע לבעלי אתרים להפנות את גוגל למידע באתר שלך.


מטא תג רובוטי - Robots Meta Tag

המטא תג הרובוטי הוא פיסת קוד HTML המאפשרת לך לומר למנועי החיפוש כיצד לקיים אינטראקציה עם דפי האתר שלך.

אלו הן הגדרות מתקדמות שמומחה ה-SEO שלך ידע לדייק עבורך.

ניתן לקרוא על ההגדרות המדוייקות האלו במאמר של WIX.


מטא תג נוספים - Meta tags

המטא תגיות החשובות ביותר כבר נוספו עבורך כברירת מחדל על ידי המערכת.

מומחה ה-SEO יוסיף כאן תגיות נוספות ומדוייקות לפוסט הספציפי הזה.



 טאב Social Share


בטאב הזה נוכל להגדיר את האופן שבו הפוסט שלנו מוצג כאשר נשתף אותו כלינק ברשתות חברתיות.

טאב Social Share בבלוג

בחלק העליון של הטאב יש באפשרותינו לבחור תמונת שיתוף לפוסט, כלומר איזו תמונה תופיע כאשר נשתף את הלינק של הפוסט עם מישהו בווטצאפ, או כאשר נשתף את הפוסט בפייסבוק, לינקדאין וטוויטר (X).

אם תיזכרו, במאמר הראשון בסדרה למדנו שניתן להגדיר בטאב ה-Settings את תמונת הקאבר של הפוסט. אם בחרנו שם תמונה באיכות מספיקה (רוחב של 200 פיקסלים לפחות), המערכת באופן אוטומטי תשייך את התמונה גם לכאן.

💡 נזכיר כי יש להבדיל בין תמונת הקאבר של הפוסט, התמונה שמופיעה בגלריית הפוסטים באתר שלנו, לבין תמונת השיתוף של הפוסט שמופיעה כאשר אנחנו משתפים פוסט ברשתות החברתיות השונות. שתי התמונות לא חייבות להיות זהות.

בחלק התחתון של טאב ה-Social Share תמצאו גם את האופציה להגדיר את הכותרת של המאמר (Meta Title) והתיאור שלו (Meta Description), שיכולים בהחלט להיות שונים מאלו שהגדרנו בטאב ה-Basics.



טאב Assistant (סייען)


את הטאב הזה לא סתם שמרתי לסוף.

הטאב הזה הוא בעצם "סייען", מערכת חכמה אשר עוזרת לנו למקסם את הגדרות ה-SEO של הפוסט בהתאם לדרישות של מנועי חיפוש. באמצעות הקלדת מילות מפתח שקשורות לפוסט, המערכת תייצר לנו שורת משימות ייחודית לפוסט ועל ידי ביצוע המשימות נבטיח SEO אופטימלי לפוסט שלנו.

אם הגדרנו כמו שצריך את כל שלושת הטאבים הראשונים, סיכוי גבוה שרשימת המשימות שהסייען ימליץ עליהן תהיה קצרה.


טאב Assistant בהגדרות ה-SEO


מילות מפתח - Focus Keywords וקבלת רשימת משימות מהמערכת

הקלדת מילות מפתח בשדה זה, נותנות למערכת מידע נוסף שעוזר לסייען ה-SEO ליצור עבורך משימות נוספות עם המלצות לשיפור הפוסט שלך.

המערכת גם יכולה להציע לך ולכוון אותך מה להוסיף כאן, על ידי לחיצה על Best Practice שמתחת לשדה זה.

בהמשך המערכת תציע לנו שורת משימות לביצוע כדי לשדרג את האופטימיזציה של הפוסט, ותדרג את חשיבותן:

  • דירוג Critical - משימות שמדורגות כקריטיות, במידה ולא יבוצעו, עלולות למנוע את ההופעה של הפוסט בתוצאות חיפוש בגוגל. לכן יש חשיבות מירבית לטפל במשימות המדורגות כקריטיות.

  • דירוג High - משימות אלו חשובות ויכולות להשפיע על האופן שבו הפוסט יופיע בתוצאות החיפוש ועל המיקום שלו.

  • דירוג Medium - משימות אלו יכולות להשפיע על המיקום של הפוסט בתוצאות חיפוש בגוגל.

  • דירוג Low - משימות אלו הן בעלות הדירוג הנמוך ביותר והן יותר "עצות" מאשר משימות לביצוע. התייחסות שלך למשימות אלו בדרך כלל יעזרו להפוך את הפוסט ליותר אינפורמטיבי עבור מנועי החיפוש ועשויים לשפר את דירוג הפוסט ואת איך שהוא נראה בתוצאות החיפוש.


דוגמאות למשימות שיכולות להופיע ברשימה:


משימת אינדקס - Index

משימה שהיא לרוב קריטית. המערכת מזכירה לנו לוודא שאיפשרנו לגוגל לאנדקס את הפוסט, כלומר לסרוק אותו ולהציג אותו בתוצאות חיפוש.

במידה והמשימה זו מסומנת ב-❗יש לבדוק בטאב ה-Basics שכפתור Let search engines index this page מופעל. לאחר ההפעלה של הכפתור, המשימה תסומן כבוצעה ✅.


משימת הוספת תמונה או וידאו לפוסט

הוספת תוכן ויזואלי לפוסט הופכת אותו למושך ומעניין יותר. סרטונים ותמונות יכולים להביא יותר טראפיק (תנועת משתמשים) לאתר שלך. מומלץ להציג תמונות ייחודיות ואותנטיות שלכם.

במידה והמשימה זו מסומנת ב-❗סימן שבפוסט שלך אין אף תמונה או וידאו. לאחר הוספת תמונה אחת לפחות, המשימה תסומן כבוצעה ✅.


משימת הוספת טקסט חלופי Alt Text

בוודאי יצא לך לחפש בגוגל תמונות מכל מיני סוגים.

קביעת טקסט חלופי לתמונות שבפוסט שלך, מאפשרת לגוגל להציג את התמונות האלו כחלק מתוצאות חיפוש, וכמובן שבהקלקה עליהן, הגולש יגיע לפוסט שלך. מכיוון שמנועי חיפוש אינם יכולים "לקרוא" תמונה, הם מחפשים בהגדרות של הפוסט טקסט שמתאר את התמונה. לכן כדאי ממש לעזור לגוגל להציג את התמונות מהפוסט בתוצאות חיפוש על ידי הוספת טקסט חלופי לכולן.

במידה והמשימה זו מסומנת ב-❗יש לבדוק לעבור על כל התמונות בפוסט - לסמן את התמונה/וידאו ואז ללחוץ על גלגל השיניים שמעליה ולהוסיף Alt Text. לאחר הוספת Alt Text לכל התמונות, המשימה תסומן כבוצעה ✅.


💡 טיפ - הוספת Alt Text היא משימת חובה לצורך הנגשת האתר. אתר שיש בו תמונות ללא טקסט חלופי נחשב אתר שאינו מונגש. ניתן לקרוא עוד על כללי ההנגשה על פי התקן במאמר הזה.

משימת Meta Description

ה-Meta Description הוא התקציר שמופיע בתיאור הפוסט בתוצאות חיפוש במנועי החיפוש.

הוספת מטא תיאור לפוסט שלך יכולה לעזור למנועי החיפוש ליצור תיאור מתאים עבור הדף שלך ולהציג אותו באופן קריא יותר ומובן יותר לגולשים.


איך נראה מטה תיאור בתוצאות החיפוש בגוגל

במידה והמשימה זו מסומנת ב-❗יש לעבור לטאב ה-Basics ולהוסיף תקציר לשדה ה-Meta Description. לאחר ההוספה של התקציר, המשימה תסומן כבוצעה ✅.



 

בשבוע הבא אפרסם את המאמר הבא בסדרה - כלי ה-Categories של הבלוג.


אם יש לכם עוד שאלות ואתם רוצים להתייעץ, אתם מוזמנים בשמחה, כמו תמיד, ליצור עימי קשר.




לוגו של הסטודיו

bottom of page