top of page

למה האתר שלי לא עולה ראשון בגוגל?

שאלת השאלות! אין לקוח שלא שאל אותי את השאלה הזו אחרי שעלינו לאוויר.

במאמר זה אנסה להסביר במילים פשוטות ובגובה העיניים למה האתר שלכם "לא יוצא ראשון בגוגל" ומה בכל זאת אפשר לעשות כדי לקדם את האתר בתוצאות חיפוש.


קודם כל גילוי נאות - אני לא עובדת בגוגל, ואני לא יודעת בוודאות איך האלגוריתם של גוגל עובד, זה הסוד הכי כמוס שלהם, בערך כמו הנוסחה של קוקה קולה.

מה שכן, יש לי ניסיון. יש לי הבנה של המערכת, קראתי וחקרתי הרבה את הנושא, ויש לי הבנה בסיסית של מה צריך להיות במבנה האתר כדי שגוגל, בואו נגיד ככה, לא יחביא את האתר שלכם אי שם בעמוד העשירי של תוצאות החיפוש.


נתחיל מכך שגוגל מכיר אותנו מצויין.

הוא קורא את האימיילים שלנו (מי אמר ג'ימייל?....), הוא יודע באילו אתרים אנחנו נוהגים לגלוש (היסטוריית גלישה בדפדפן) ומאילו אתרים אנחנו רוכשים באופן קבוע ו/או חד פעמי.

בקיצור - האח הגדול.

ובאותו אופן שגוגל מכיר אותנו, הוא גם מכיר את הגולש שמחפש את המוצר שלנו.



אוקיי אז גוגל מכיר אותי, מה זה קשור לתוצאות החיפוש שמוצגות לי?

שאלה מצויינת - ניקח לדוגמא גולש מסורתי/דתי, שנוהג לצרוך חדשות באתר החדשות "מקור ראשון". כאשר אותו גולש ירשום בשורת החיפוש בגוגל את המילה "חדשות", האתר "מקור ראשון" יוצג לו ראשון.

לעומתו, גולש חילוני שנוהג לצרוך חדשות מאתר Ynet, כאשר הוא יקליד בשורת החיפוש את המילה "חדשות", אתר Ynet יופיע ראשון. רוב הסיכויים שאתר "מקור ראשון" כלל לא יופיע בעמוד התוצאות הראשון עבור הגולש החילוני.


תוצאות החיפוש מושפעות לא רק מתחומי העניין הקבועים של הגולש, הן מושפעות מהמיקום הגיאוגרפי שלו, מהיסטוריית החיפושים והגלישה שלו (על איזה סוגי אתרים הוא בדרך כלל לוחץ כשמוצגות בפניו תוצאות חיפוש גם בנושאים אחרים), אחרי אילו דפים הוא עוקב בפייסבוק ועוד ועוד.

הרי לגוגל יש אלפי, עשרות אלפי ולפעמים מיליוני אתרים שהוא יכול להציג עבור כל מילות חיפוש, אבל בדף הראשון של תוצאות החיפוש יש מקום רק לעשר תוצאות. ולכן גוגל יציג לכל גולש עשר תוצאות שונות.


תבדקו אותי - כנסו למחשב או לטלפון שלכם ורישמו - "הסטודיו של עדידה".

עכשיו כנסו למחשב או לטלפון של בן/בת זוגכם, או של חבר לעבודה ורישמו בדיוק את אותו ביטוי.

האם מוצגות לכם אותן תוצאות? האם במחשב שלכם ובטלפון שלכם מוצגות אותן תוצאות?


אז מה אנחנו למדים מכך? – שגוגל יציג את האתרים שיש להם הכי הרבה ערך, רלוונטיות, עניין ותועלת *למי שמחפש* בהתאם למה שהוא מקליד, להיסטוריית הגלישה שלו ולכוונותיו.

ולכן תוצאות חיפוש הן שונות מגולש לגולש והמושג "להיות ראשון בגוגל" תכלס "לא אמיתי" אלא שונה בין גולש לגולש.


אז נחליף את השאלה - המוצר שלי מתאים לקהל מסוג מסויים, למה לקהל הזה גוגל לא מציג אותי ראשון?

תשובה ראשונה - מאיפה אתם יודעים שאתם לא מוצגים לקהל היעד הזה בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש? האם עברתם אחד אחד אצל כל האנשים שהם קהל היעד שלכם ובדקתם אם במחשב שלהם אתם עולים ראשונים?

ולא -בעלך, אישתך, החברה הכי טובה, אמא שלך - הם לא הקהל יעד שלכם!


תשובה שנייה - כדי שהאתר שלכם יופיע ראשון בגוגל, אצל קהל היעד המדוייק שלכם, יש צורך בעבודה רבה, אינטנסיבית – והכי חשוב – סבלנות.

תהליך קידום האתר בגוגל נקרא SEO - (Search Engine Optimization) ומשמעותו קידום אורגני או קידום אתרים בגוגל.

שני אלו נעשים על ידי בעל מקצוע המתמחה בקידום.


קידום אורגני - כדי להתחיל קידום אורגני יש לבצע בראש ובראשונה מחקר מילות מפתח (Keyword Research), לאחר מכן לעשות מחקר כדי להבין לדעת מול מי אנחנו מתחרים, ואיזה ביטויים אנחנו רוצים לקדם.

שהרי למשל צירוף המילים "סדנת בישול" יכולה להתאים לעשרות, אם לא מאות ספקים "המתחרים" על אותם עשרת המקומות הראשונים בגוגל.

מומחה ה-SEO יבצע מחקר מקיף ויימצא את צירופי המילים הנכונות ביותר והמדויקות ביותר שקהל היעד הרלוונטי ירשום כאשר הוא מחפש בגוגל. את מילות המפתח האלו, "שותלים" באתר במקומות שונים ובכך מעלים את הסיכוי שהאתר שלכם יופיע כאשר גולש מקליד מילות חיפוש אלו. חוזרת שוב - מעלים את הסיכוי. כן, רק מעלים את הסיכוי. עדיין לא בטוח שזה יקרה.

ניתן "לשתול" מילים וביטויים אלו בתוכן עצמו המופיע באתר, מה שנקרא ב-Front End, מה שהגולשים רואים, ואפשר "לשתול" מאחורי הקלעים תחת אזור ה-Meta Title וה-Meta Description.


טיפ 💡- גוגל לא אוהב חזרתיות. אין טעם לרשום 100 פעם באתר "סדנת בישול". זה לא מקדם את האתר. להיפך, גוגל "מעניש" על כך ודוחק אותנו אחורה בתוצאות חיפוש.

לאחר שבעל המקצוע המתמחה ב-SEO מצא עבורכם את המילים והביטויים החשובים שיהיו לכם באתר כדי שקהל היעד שלכם ייחשף אליו (בעל מקצוע מנוסה יגיש לכם דוח מסודר), מעדכנים אותם בוויקס באופן הבא:


בדפי תוכן:

תפריט שמאל באדיטור >> Menus & Pages


שלוש נקודות ליד העמוד שברצוננו להוסיף/לעדכן לו את ה-Title ו/או ה-description, ובוחרים בתפריט SEO Basics.




בבלוג:

דרך הדאשבורד נכנסים לבלוג ולפוסט הספציפי המדובר, ובתפריט שמאל בפוסט >> SEO





משמאל: איך זה נראה באדיטור של וויקס.

מימין: איך זה נראה בבלוג של וויקס.


בשדה URL Slug (כחול) משנים את סיומת הקישור של הדף. כן, גם היא חשובה לתוצאות החיפוש.

בשדה title tag (אדום) רושמים את שם הדף - זה בדיוק המקום לתמצת במדוייק את התוכן שלך.

בשדה meta description (ירוק) רושמים טקסט מקוצר של התוכן שמוצג בדף זה. גם הוא צריך להיות מדוייק לקהל היעד שלכם.

שימו לב לתצוגה המקדימה (בצהוב) של "איך זה ייראה בגוגל בתוצאות חיפוש".


קידום ממומן - עובד על אותו עיקרון כמו האורגני, אך בקידום זה, מריצים קמפיין דרך Google Ads, ומשלמים לגוגל עבור הצגת "מודעה" בראש הדף כאשר מילות החיפוש והביטויים הרלוונטים לקהל היעד שלנו, מוקלדות על ידי הגולש.

חשוב לדעת שגם כאן ישנה תחרות על המקום, כי גוגל מציג עד 5 מודעות, וכמוכם, יכולים בעלי אתרים שנותנים את אותם שירותים או מוכרים את אותם מוצרים כמו שלכם, לשלם לגוגל עבור אותן מילות חיפוש. וכאן נכנס המשחק של "מי משלם יותר".

גם עבור הקידום הממומן אני ממליצה להיעזר בבעל מקצוע מנוסה, שיוודא שהכסף שלכם מביא תוצאות וחושף את האתר שלכם לקהל היעד הרלוונטי עבורכם. כך למשל לא מספיק שצירוף המילים "סדנת בישול" תוקלד על ידי הגולש, צריך גם להגדיר בקמפיין מאפיינים של קהל היעד כמו מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין, גיל וכו'.


טיפ נוסף 💡- גוגל אוהב אתרים דינאמיים, אתרים שהתוכן בהם מתחדש. בלוג פעיל הוא אופציה מצויינת לחידוש תוכן והכנסת מילים וביטויים שרלוונטים לקהל היעד שלכם.
גוגל גם אוהב אתרים שהגולשים שוהים בהם זמן רב יותר, זה מצביע על עניין. בלוג מעניין גורם לגולשים להישאר יותר זמן באתר שלכם, גוגל מזהה את העניין באתר ומקדם אותו בתוצאות חיפוש.


לסיכום – כדי שהאתר שלכם "יופיע ראשון בגוגל", נדרשת עבודה מקצועית, אינטנסיבית, זמן, והרבה סבלנות עד שיש ממש תוצאות.


אם יש לכם עדיין שאלות ואתם רוצים להתייעץ, אתם מוזמנים בשמחה, כמו תמיד, ליצור איתי קשר.





לוגו של עדידה

bottom of page